• Vidar Moen intervjuer Kenneth Gabrielsen foran Tertnes-kampen i Drammenshallen.

Knallhard kamp om sponsorkronene

28.01.15 // Kenneth Gabrielsen går fra møte til møte om dagen, for det må gjøres en intens jobb med sponsorer for at økonomien skal holde tritt med ambisjonene.

Skrevet av NTH

Det er ingenting som kommer av seg selv, selv ikke etter at Glassverket har hatt en kanonsesong i Grundigligaen så langt.

– Men vi merker at interessen for hva vi holder på med er stor, og det ser ut som det vi har skapt ute på banen slår positivt ut på sponsormarkedet, sier trener og markedssjef Kenneth Gabrielsen.

Han er godt i gang med sponsorarbeidet for neste år.

– Vi er stolte over at de fleste samarbeidspartnerne allerede er med oss videre ytterligere én sesong. Vi er i ferd med å signere de første kontraktene for sesongene som kommer, og det er en del møter på gang, som vil kunne generere inntekter, sier Gabrielsen.

Glassverket vil forhåpentligvis kunne offentliggjøre nye avtaler i løpet av kort tid. Selv om sportslige resultater gjør de lilla mer attraktive, sitter ikke pengene så mye løsere av den grunn.

– Det er et tøft marked, og jeg har full forståelse for at sponsorene vurderer nøye hva de skal støtte. Vi er nødt til å fortsette å prestere sportslig, og ikke minst være flinke til å vise hvordan vi kan skape verdier sammen med støttespillerne våre, sier markedssjefen.

Skal økonomien harmonere med ambisjonene til Glassverket må vi øke budsjettet med cirka én million kroner i 2015.

– Det er fortsatt relativt nøkternt, og vi er hele veien opptatt av å ha en bærekraftig økonomi. Vi skal ikke satse over evne, sier Gabrielsen.

Av Peter Tubaas